It is currently 05 Sep 2010, 11:29

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Inception
PostPosted: 30 Jul 2010, 00:29 
Nyarlathotep

Ingen som har lagd tråd om den enda? :O :O

Såg den på kino i Fredrikstad i går, og den var satan så rå! :D Historien og settingen passer sånn midt i blinken hos meg uansett, men syns den var jævla bra gjennomført.

Selv har jeg aldri vært så overbegeistret for DiCaprio, men jeg syns at han har fått litt tyngde (i overført betydning, ja) med åra, og jobben han gjør i Shutter Island og Inception viser til en oppsving imho. Ellen Page har også vært "hu søte i fjollete roller", men ser ut tell at hu klare no bittelitt mer enn å cocktease Juggernaut hvertfall. Cillian Murphy tåler jeg ikke trynet på, så han klarer jeg ikke bedømme.. Hahahaha.. ;D

Uansett kånge story! Om enn ikke superoriginal, så er den hvertfall satt sammen på en veldig stilig måte. Digg med en film der man til en forandring må tenke litt for å henge med på alt.

MINISPOILER!!
Men det var en liten glipp jeg la merke til. Cobb og Mal blir gamle sammen i Limbo. Hvorfor er de da unge i det klippet som viser selvmordet dems?

ok, en ting til: Når tyngdekraften skifter på drømmeniva 2 (hotellet) pga vanen på nivå 1 sin akselerasjon. Hvorfor forplanter ikke dette seg ned på nivå 3, siden de sovende påvirkes av kreftene på samme måte både i nivå 1 og 2?

Profile  

Post subject: Re: Inception
PostPosted: 30 Jul 2010, 00:48 
Cultist

Det var da bare Mal som tok selvmord. og i det virkelige liv? Ellers, synes ikke så veldig mye om filmen, selv om arbeidet som er lagt i det er ganske imponerende. Det var som om deler av historien manglet, f eks hvordan hele greia startet. Meh. Gleder meg mer til å se Splice!

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2010, 08:10 
Investigator

HYPeRKiNeTiC wrote:
MINISPOILER!!
Men det var en liten glipp jeg la merke til. Cobb og Mal blir gamle sammen i Limbo. Hvorfor er de da unge i det klippet som viser selvmordet dems?

Ahh, hva skulle man gjørt uten yahoo answers.

"The reason Old Cobb and Old Mal's faces are never shown on the train tracks is simply a story-telling choice chosen by director Christopher Nolan. However, one quick shot is shown of their aged hands grasping each other while laying on the tracks. From this, it can be assumed that they were indeed aged when they were hit by the train. The first time we see them laying on the tracks, we the audience did not yet know they had spent 50 years there. Therefore, their young faces needed to be shown. Also, it is a matter of their perceptions of each other. They had lost touch of reality and still felt they hadn't aged. Mal seemed to be surprised when Cobb pointed out to her, near the end of the film, that they had in fact aged together."

There you go, duden forklarte det bedre enn hva jeg ville greid.

| http://teargass.tumblr.com/ |

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2010, 09:18 
Vorpal Bunny
Vorpal Bunny

bansheeee wrote:
Det var da bare Mal som tok selvmord. og i det virkelige liv? Ellers, synes ikke så veldig mye om filmen, selv om arbeidet som er lagt i det er ganske imponerende. Det var som om deler av historien manglet, f eks hvordan hele greia startet. Meh. Gleder meg mer til å se Splice!
Mal tok selvmord i det virkelige liv (eller ihvertfall det nivået vi lærer oss at er det virkelige liv), men når de var i limbo sammen for lenge sida, plantet Cobb en idè i hodet hennes om at selvmord var den eneste veien ut, siden de var stuck in limbo.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2010, 10:43 
Cultist

Jeg ble litt skuffet over denne filmen. Visuelt sett er den nydelig og grunnkonseptet er bra, men altfor mye ble matet inn med teskje og forklart slik at man ikke satt igjen med noen tanker eller spørsmål og ingenting ble overlatt til publikum. Nolan prøver seg på det Lynch er mester i, men rekker ikke mer enn til knærne på Lynch. Den hadde potensiale til å kunne være så ufattelig mye bedre, men falt gjennom i mine øyne.
Nolan er dyktig på mørke og stemnigsfulle action/thriller filmer slik som Dark Knight og bør holde seg til det.

Gotham Nights | Gotham Nights merchandise store | Kjettersk Kjeller | Silence of Light

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2010, 14:31 
NGF Torpedo

Skal se den i kveld, etter å ha lest et titalls "omg må sees" poster på nett. Klarer ikke å vente mer!

Gleder meg som en unge!

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2010, 05:42 
Cthulhu

Får nok neppe sett den på kino, men skal definitivt sjekkes ut i etterkant.

Profile  

PostPosted: 09 Aug 2010, 00:19 
NGF Torpedo

Kurrant underholdning! Syns den var original og voldtok sansene mtp action - me like action ^^

Profile  

Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]