It is currently 05 Sep 2010, 11:44

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ] 
Author Message
 Post subject: Den norske mannen - en diskusjon for jenter!
PostPosted: 29 Jul 2010, 04:38 
Investigator

http://www.kjendis.no/2010/07/28/kjendi ... /12743686/

Sitater fra artikkelen:
"Den norske mannen er veldig dårlig til å flørte. Han er ofte mer frekk, sier Tusvik til bladet, og trekker fram amerikanere som eksempel på høfligere menn. Likevel får norske menn poeng for at de er morsommere og staere (...)"

"- Jeg tror den norske mannen kunne vært litt mer tafsete. Jeg er veldig glad i tafsing, så hver gang jeg blir tafset på blir jeg veldig sjarmert. Jeg liker den gamle femteklasseflørtinga. Den klarer norske menn bare å hoste opp klokka fire om natta, sier hun til Mann."

Jenter, er dere enige? Discuss!
Gutter, hold kjeft!

Profile  

Post subject: Re: Den norske mannen - en diskusjon for jenter!
PostPosted: 30 Jul 2010, 14:00 
NGF fangirl

Ene kompisen min er brite, han er flørtete, morsom, har gode manerer og kjøper roser til kjæresten sin. Norske menn burde være mer sånn :p

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2010, 23:38 
Cultist

Mer roser og døråpning, ikke mer tafsing XD Liker ikke å bli tafset på av noen jeg ikke kjenner. Da får jeg bare lyst å klabbe dem!

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2010, 03:36 
Oblivious

>.< Gawd. Norske menn i min erfaring er ikke akkurat de mest romantiske, høflige eller hva annet man skal definere en gentleman som men.. Det å tafse MER kan de gjerne spare seg for, det syns jeg de gjør nok uansett, spesielt når man har gjort det klart at man ikke ønsker det. Slemt å ta alle over en kam men, det er min generelle erfaring hvertfall. Sleske, ekle menn med cheesy sjekketriks funker forsåvidt ikke det heller. Intelligens og sjarm settes derimot pris på ^^

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2010, 04:21 
NGF Torpedo

Dere snakker hele tiden om sjarm, uten å inn på hva dere legger i det.

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2010, 05:08 
Nyarlathotep

Sjarmerende for meg er noen jeg finner det lett å snakke med, som får meg til å le og har et fint smil.

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2010, 05:28 
Cthulhu

Sjarm er vel noe mer udefinerbart, egentlig. Det gjelder kvinnsa også, forresten; noen damer er jævlig usjarmerende i mine øyne, uten å være det i andres. Hva som oppfattes som sjarmerende tror jeg er forskjellig fra person til person. I forhold til den norske mannen er det eksempelvis noen som finner meg relativt sjarmerende, tydeligvis, og av en eller annen grunn, mens majoriteten innser at jeg er en ufølsom, arrogant kødd som bare er ute etter genmaterialet deres til eksperimentene mine. Og klonehæren.

Klonehæren er viktig.

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2010, 05:46 
Azathoth

kjendis.no wrote:
"Likevel får norske menn poeng for at de er morsommere og staere (...)"

LOL de er staere allright.. men i forhold til hvem? Kan ikke akkurat si at f.eks tyrkere er laidback når turister trasker forbi butikken deres.. Litt teit eksempel, men whatev. :P

kjendis.no wrote:
"- Jeg tror den norske mannen kunne vært litt mer tafsete. Jeg er veldig glad i tafsing, så hver gang jeg blir tafset på blir jeg veldig sjarmert. Jeg liker den gamle femteklasseflørtinga. Den klarer norske menn bare å hoste opp klokka fire om natta, sier hun til Mann."

Det at hun blir sjarmert av å bli grafset på er jo hennes smak, syns det blir småteit at hun skal "tale" for resten av damene :P
Jeg får mer enn nok av 5. klasseflørtinga fra typen.. For det meste er det gøy og søtt, men det er greit at han kan oppføre seg, og ;)

Jeg har fått my share av tafsing og groping på byen oppgjennom årene, og jeg må si det er ganske usmakelig.. Kall meg gammeldags, men guri malla altså! :roll:

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2010, 15:05 
Oblivious

å bli grafsa ekke særlig digg, ble boob-grabba av en dud på vei ut av toget engang.

nordemenn kunne godt vært hyggeligere, i amerika en menn(kvinner og egentlig) KJEMPE høflige, om kaller folk mam og sir, og kaster alt de har i hendene for å hjelpe deg hvis du trenger det(erfarte jeg i allefall) var en mann der som misset toget sitt for å hjelpe meg å finne mitt, selv om han måtte vente over 1 time på neste og visste det selv.

Careful the things you say.

Profile  

PostPosted: 31 Jul 2010, 15:18 
NGF Torpedo

Godt å se at jentene ikke liker tafsing av fremmede, begynte å lure. Jeg er alltid edru og reagerer ganske kraftig hvis jeg er med ei venninne på byen og en eller annen fremmed kis tar henne på puppen eller rompa, eller i verste fall skrittet. Blir direkte sur om jenta gir signal om at det var ukomfortabelt.

Yorick: Valid point... Jeg blir kalt sjarmerende fra tid til annen, men har aldri klart å skjønne hvorfor... Kanskje derfor jeg spurte. Det som er litt interessant er det at jeg kan synes "next door neighboor" (altså gjennomsnittsdama) er utrolig sjarmerende, og ikke finne sjarm hos de peneste. Rart det der... Holdt på å si sjarm er tilnærmet lik kjemi, men det blir feil også. Har vært borti tilfeller der jeg syns jenta er sjarmerende, men så kommer jeg aldri lenger enn "hva studerer du og hva gjør du i fritiden?" spørsmålene...

Rules of attraction = Mindfuck.

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2010, 21:11 
Cthulhu

Umulig å si noe her uten en dose fordommer, men på bakgrunn av det jeg har fått med meg, er mange norske alt for lite frempå og av og til sjenert sånn at det blir vanskelig å ta signaler på om de er interessert eller ikke i starten. Men det kan jo gå samme veien for jenter. Men i et forhold tror jeg ikke det er så store forskjeller siden man er tryggere på hverandre og da er det vel mer individuelt enn nasjonalitetsbestemt hvordan man er. Norske menn er ikke mindre tafsete i fylla enn andre når de er på utkikk etter dame, det virker som de kan være så ekle de vil med drikken som unnskyldning i Norge. Utrolig leit at det ofte er sånn. I motsetning til for eksempel engelskmenn:)

Profile  

PostPosted: 04 Aug 2010, 21:18 
Cultist

Hvis jeg er interessert i en fyr, og han begynner å tafse, så blekner interessen fort. Menn som er for direkte i starten liker jeg ikke. Det som holder interessen min oppe hvis jeg er interessert i en fyr er tvetydighet og sarkasme XD

Tar som regel en stund med tvetydig hinting før jeg blir forelska. "Er han interessert eller ikke? Hva betydde det? KAN det være....?" Ooooh, love it. Da er jeg solgt!!

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2010, 18:32 
Nyarlathotep

Oceansoul wrote:

Tar som regel en stund med tvetydig hinting før jeg blir forelska. "Er han interessert eller ikke? Hva betydde det? KAN det være....?" Ooooh, love it. Da er jeg solgt!!

av sånne ting får jeg lyst til å skyte meg selv.

Profile  

PostPosted: 05 Aug 2010, 20:07 
Nyarlathotep

Tvetydig hinting tyder jeg alltid i verste mening, så det er bare en sikker måte å gjøre meg forbanna på XD

Profile  

PostPosted: 06 Aug 2010, 02:24 
Investigator

Whoa! Folk svarte! Ok, første tanken min var vel at dama som ble intervjua antakeligvis prøver å si noe annet enn det som kommer fram på trykk. Enten det, eller så er hun dårlig på å forklare.
Ingen vil ha ekle, gamle, fulle, grisete (pick one or combine them all) menn til å tafse på seg, men er han derimot høy, mørk, kjekk, sterk og har grei selvtillit = yef plif! Kjærester kan også tafse mer, takk!!! (kanskje jeg er utafsbar? :P )

Det der med at amerikanere er så mye bedre er jeg forsåvidt heller ikke 100% enig i. Mye fake der i gården, syns jeg, og de prater deg gjerne opp etter ryggen for å få seg noe (eller mulig jeg har vært uheldig og truffet på feil type folk). Opplever at mange norske menn er litt sjenerte, keitete og vet generelt sett ikke helt hva de skal si, mange blir opptatt av å si noe "riktig" og ender opp med å si lite eller ingenting. Dermed tror jenta at han er uinteressert. Norske menn er stort sett ærlige da, og ja, plagsomt sta til tider :duh

Ja, også har vi den uendelige klassikeren med menn som må drikke seg til mot, for å ende opp med å sjangle bort til jenta og rape i øret hennes :roll: RÅsjarmerende.

Sånn vasing att og fram har jeg ikke tålamot til!!! Vil heller at han skal komme bort, presentere seg og gi meg et ærlig kompliment for eksempel, pluss tlfnr. Så kan jeg velge selv hvilken retning dette skal ta:p
Jeg klarer ALDRI å ta sånne hint og blir bare frustrert. "Hæ?? Sa han det? Hvorfor det? Hva betydde det? Liker han meg?? NEEEEI neineinei, nå lager du ideer i hodet ditt igjen, Mørketid, slutt med det.", også bare kjører jeg i venne-fila til han mer eller mindre kler av seg eller noe XD

DENG til Yorick og uNormal som ikke klarte å holde seg unna tråden!

Profile  

PostPosted: 06 Aug 2010, 13:11 
Cultist

Jeg faller som regel aldri for noen på fest eller byen jeg da. Blir heller først betatt av typisk noen man ser hver dag (skole, jobb andre faste ting). Så vokser det frem en kraftig forelskelse som begynte med uskyldig flørting som ble til noe mer. Derav tvetydig hinting. Er spesielt svak for litt nerdeflørting, hehe. Kosenavnene jeg og en eks av meg er latinske navn på hhv. et insekt og et pattedyr. Hihihi

Profile  

Reply to topic  [ 16 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]